Updatex2

Det är kallt här.
Ute gör det inte så mycket men varför här inne?

Dagens läxoutfit består av jeans, linne, tjocktröja, sockar, tjocksockar, halsduk och mössa. Hade jag kunnat skriva med vantar hade det banne mig också åkt på, detsamma gäller om jag hade orkat leta upp långkallingarna xD

Hursomhelst så har jag hunnit en hel del på ekologin, nu är det bara 45 frågor kvar ;D Fasiken vad svårt det är när man egentligen inte fattar någonting. Hade nog varit sjukt mycket enklare med den här kursen om jag hade fått läsa den med en klass och ha genomgångar und shit, Menmen, är baotaglad att jag faktiskt fick läsa den själv + de andra kurserna som jag också måste läsa in själv, för jag får ju trots allt ta studenten i år då :D

Enligt min ekologibok stämmer inte dealen med symbios som man får lära sig låg,mellan,högstadiet och andra gymnasiet. Det heter tydligen mutualism.

"Ibland används något olämpligt ordet symbios för det vi här kallat mutualism. Symbios betecknar egentligen alla former av samliv mellan olika organismer, inte bara de som är till ömsesidig nytta."

Någon som vet om det stämmer eller är författaren kocko i bollen? Google nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0