Måndag

Helgen har varit awesome!

När jag fixade på hemma imorse tänkte jag hur skönt det var att ridningen är flyttat till onsdagar istället för måndagar. Efter helgen brukar man konstigt nog vara rätt mörbultad och ha diverse okända blåmärken all over the place.. Eller oj, bara jag som har så? xD Haha, nä men var iallfall helt inställd på vilken chill dag det skulle bli, vad jag skulle hinna göra på skolan och vilka läxor som skulle med hem för att jag skulle vara pigg på måndagskvällen för en gångs skull och inte helt slut efter ridpasset.

När jag kommer till bussen ser jag att Lee har med sig ridgrejer, anar fortfarande inget fuffens då en del hästar ska skrittas ut nuförtiden, frågat glatt om hon ska ut och rida. Lee: Alla ska ju rida idag! Whuuuuuut?! är min extremt logiska reaktion. Det blev alltså ridning idag iallfall. Jag fick Charly för tredje gången i rad och höll på att trilla av in i väggen när vi red utan stigbyglar och saktade ner från galopp till trav. För mig och Charly funkar inte riktigt bromsknappen ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0