Be cool, stay in school!

Nädu, en sån här dag vill man bara skita i skolan och slippa all betygsstress.
Dagen började med klassråd där jag fick reda på både bra och dåliga saker; mvg på hemprovet och ig varning på projektarbetet.

Så går det när man inte orkat ta tag i saker. Alltså bestämde jag mig för att ta tag i allt idag! Fick nya schemat av mentor, är fortfarande ledig tisdag och fredag men de dagar jag är i skolan finns det inte ett enda hål med på listan. Det ni, nu är det jeflar hardcore plugg som gäller.

De ämnen som jag skall läsa nu är alltså:
  • Religionskunskap - Letade upp läraren och tog mig ett snack med honom eftersom mitt schema bara gör det möjligt för mig att gå på en utav lektionerna i veckan. Det skulle funka förutsatt att jag gjorde uppgifter till den lektion jag missar. Fick på stående fot med mig religionsbok, enkät och en del uppgifter.
  • Kretslopp - Här är det samma handledare som till ekologin så idag när jag var och lämnade in ekologi uppgifterna fick jag mig ett snack med honom också och han lovade att skicka uppgifter så fort som möjligt.
  • Hästens utbildning med 2:orna - Skulle egentligen inte läsa denna kurs men eftersom att man lär sig sjukt mycket där så kunde jag lika gärna vara med och slippa ett hål. Vet dock inte om jag får betyg i den för jag är inte med på kursens praktiska del.
  • Hästens utbildning med 3:orna - Mentorerna kom på idag att jag kanske vill ta hästskötarexamen så de slängde in mig på 3:ornas kurs också för att jag ska lära mig så mycket som möjligt.
  • Projektarbete - Jag sa att det inte kom på fråga att göra något skriftligt arbete för det är så sjukt mycket sånt just nu så mentorerna gav som förslag att jag kan anordna Skolmästerskapen. Bigtime funny!
Dessa kurser är nya, annars så läser jag hästkunskap med både 2:orna och 3:orna, stalltjänst med 1:orna, 2:orna och 3:orna och körning med 1:orna.

I ett av dagens alla lärarsnack kom det upp att jag kan offra sportlovet och påsklovet för att få sluta skolan föralltid den 21 (i think) maj! Om jag har APU de 2 veckorna så är det fritt fram för mig.

Hur skall detta gå? xD

Kommentarer
Postat av: Emma

Satsa satsa!:D Härligt att veta exakta mål iallafall, du vet vad du har framfördig. Det är skönt på ett sätt iaf^^

2010-01-12 @ 13:48:06
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0