Tisdag

Första dagen på praktiken avklarad!
Stod i receptionen på veterinärmottagningen och tog betalt och grejade. Kollade runt litegrann på vad veterinärerna och sköterskorna gjorde också. Kom intraskandes till operationsrummet och möts av en avcuttad testikel. Haha, jag tänkte att det kanske inte var bästa tillfället men veterinären började berätta i detalj vad han gjorde så jag fick vara med om min första kastrering xD

Det var lite sorgliga händelser också med en del avlivningar. Jag var inte med under tidens, men hade kontakt med alla ägarna medans de stod i receptionen och skrev på papper und stuf. Jag blinkade knappt av att se de döda kropparna efteråt medans jag hjälpte till att lägga ner dem i frysen och märka upp för kremering, men att se ägarna så ledsna var fan olidligt. Inte långt till tårarna då inte!

Men jag tycker att dom sköter det på ett väldigt fint sätt iallfall, det finns rum med egen ingång så att man får vara ifred och ta god tid på sig. Tända ljus och fleecefiltar, allt för att underlätta litegrann. Nu såhär i efterhand när jag vet hur allt går till önskar jag att jag hade följt med när vi tog bort våran kissemiss för en massa år sedan.

Förövrigt så verkar det vara ett trevligt gäng där borta! Har träffat de flesta av dom tidigare, hängde ju där nästan varje dag i en vecka när Triss blev sjuk medans vi var hundvakt och var där med William för inte så länge sedan. Så det kändes roligt att få hänga med bakom kulliserna och inte bara sitta i väntrummet och käka kakor xD Fast jag träffade en massa roliga personer i det där väntrummet! En gång tog det en jefla tid med röntgen und stuf så jag satt där i över två timmar och pratade böcker med de andra som satt och väntade.

Lite roligt hur djur kan förena en sådär, kommer man in med en hund så är det genast någon som frågar vilken ras den är eller undrar hur den mår osvosv. Sen så flyter samtalet på naturligt. Mycket bättre än krogen ;D


Kommentarer
Postat av: emma

fest hos veterinären imorn? ^^

2010-04-07 @ 02:18:01
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0