Fredag

Jävligt nöjd med hästskötarexamen!
Jag klarade den inte, men behöver bara göra om ridningen för att få den :D Thats tha shit alltså! Trodde jag skulle kugga stenhårt på alla moment förutom häst vid hand. Vi skulle knoppa och linda ben på 20 min och jag har inte gjort det på under 45 minuter tidigare + att vi inte fick ha pall och jag fick lyktstolpen Cardegan som alltid står med huvudet upp i taket. Men jag var fan envisare än honom, hängde tag i manen på honom så han hade inte mycket till val än att sänka huvudet igen.

Longeringen klarade jag också. Helt otroligt med tanke på att det var tredje gången i hela mitt liv som jag longerade på hästskötarexamen xD Foderprovet, allmänprovet och utrustningsprovet kirrades också! :D ''

Märks det att jag är glad eller? Haha, så nu har jag två år på mig att göra om ridmomentet. Får väl planera in en Sverige resa inom den tiden då ;D



Just nu sitter jag på skolan och gör bort lite läxor. Har inga lektioner idag men det är såklart jour som gäller i helgen så måste sitta här och mögla iallfall. Det ska bli rätt skojsigt dock, så fort jag får ett rum. Ska äta som en jefla gris och bara ligga och kolla tv hela dagarna förutom när man måste vara nere i stallet såklart. Men dom har gjort om rutinerna litegrann så det blir inte lika mycket spring fram och tillbaka den här gången :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0