Update

Vi hade även mentorsträff idag och jag har fått mitt nya schema!
Yeah, blev lite lätt förvånad när hon langade över 3 stycken olika scheman, men det är ett schema för 1, ett för 2an och ett för 3an. Så nu ska jag kombinera ihop dom på något sätt. En del lektioner krockar men det är okej att jag kommer försent till en utav dom och den andra behöver jag egentligen inte gå på lektionstid eftersom att det är projektarbete. Så nu behöver jag bara bestämma mig för vad jag ska ha för projekt så får jag en handledare och henne kan jag träffa på hål och sånt.

Har även fixat så att jag är ledig på tisdagar, fast där kommer jag att behöva jobba hemma rätt hårt. Det är lite knas med en del av kurserna som jag ska läsa med 1orna, en del har inte satt igång ännu och jag behöver börja med dom på direkten för att hinna klart på ett år så mest troligt kommer jag att få massa uppgifter som jag får göra hemma istället.

Ja gud ändå, det här kommer att bli ett sjukt tufft år när jag ska hinna med alla kurser men det är lätt värt det! Tänk att jag får ta studenten i år, fattar ni lyckan? Gushgosh, får helt enkelt prioritera läxor istället för böcker,serier och bara chill. Borde egentligen göra upp något slags schema för mig själv hemma där jag har läxtid och fritid, annars kommer det nog inte att funka för läxor är något som jag aldrig har prioriterat tidigare xD

En del kanske undrar över varför jag aldrig tjatar på Jimmie om att han måste anstränga sig mer i skolan, men sanningen är att jag är exakt likadan så det skulle vara sickt mycket dubbelmoral där. Det löser sig alltid på något sätt brukade vara mitt motto och nu försöker jag verkligen anstränga mig lite mer med skolan. Visst, jag har alltid haft rätt bra betyg men min närvaro ska vi inte prata om xD Menmen, efter nån csn-varning hit och dit har jag iallfall hållit mig hyfsat till skolan.

Haha, det var asnice på estet med skola24, där såg man i procent hur mycket frånvaro man hade per månad så när man såg att procenten var lite väl hög så gick man på några lektioner sedan kunde man chilla igen, shit pommes alltså, men nu ska det bli bättring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0