Torsdag

Damdidam, idag har varit en hyfsat bra dag hitills, nu kanske ni slipper mitt gnäll ett tag ;)

Tog bussen till sundsvall idag för att gå till tandregleringskliniken, dom ville att jag skulle komma på konsultation för att se om jag skulle få tandställning eller ej. Så hon kollade runt och mätte överbett und shit men sen kastar hon ur sig att jag såklart måste välja själv! Gaw, antagligen så vill jag inte ha tandställning men jag vill ju få bort överbettet och dom muppade utåtstående framtänderna. Hursomhelst så fick jag till nästa vecka på mig att bestämma hur det blir.

Om jag tackar ja så kommer det att gå till såhär:
  • Först tandställning, räls antar jag, både uppe och nere i 1 - 1,5 år.
  • Sedan operation där de flyttar fram underkäken.
  • Och som slutkläm tandställning igen i ca 1 år.
Operationen är såklart det som skrämmer mig mest, hon kunde inte berätta så mycket om den förutom att kirurgerna tar bort en bit av käkbenet eller något sånt shit, men hon sa att om jag bestämmer mig för att påbörja behandlingen så kommer de dra ihop ett möte med kirurgerna så att jag får allting förklarat för mig.

Slekt, varför hade det inte kunnat fixas med bara tandställning, det hade jag kunnat leva med även fast det betyder att jag måste ta ut piercingen som tandläkaren skadeglatt påpekade. Det är iallfall världens beslutsångest som regerar i mitt huvud just nu, vad sjuttsiken ska jag välja?!


Kommentarer
Postat av: emma

jag hade rälsen i drygt två år. Men så jävla värt det, för mig iaf.

2009-09-24 @ 18:45:24
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0