Tisdag

Var ledig idag men det blev ändå ingen sovmorgon >< Jimmie väckte mig vid 9 och då gick vi upp och kollade på alla serier som hade startat upp igen! Det var nice som fan, how i met your mother und the big bang theory <3 Så nu går vi i väntans tider på att resten ska börja också.

Pallrade mig iallfall iväg till bibblo vid 11 för att lämna igen böcker och läsa tidningar från norrbotten. Haha, hur länge jag än bor här så kommer det fortfarande vara NSD och Kuriren som gäller för mig. Ärligt talat så vet jag inte ens vad dagstidningarna heter och jag bryr mig faktiskt inte. Tänkte på det när jag satt på bibblo idag, det är hos Jimmie mitt hem är men Härnösand är inte mitt hem. Det är bara ett stopp på vägen kan man säga, förmodligen kommer vi inte att bo här tillräckligt länge för att jag ska hinna lära mig hitta överallt eller lära mig hur man tar sig till olika ställen härifrån eller ens vad sjuttsiken det finns för ställen i närheten förutom Sundsvall. Det mesta här suger och det kommer vara sjukt skönt att flytta härifrån även fast jag förmodligen aldrig kommer att ta mig tillbaka till Luleå.

Men så länge Jimmie bor här är mitt hem här och det har jag egentligen inga problem med för det är värt att vara här bara för honom, så länge vi inte bor här föralltid xD Den här lilla lägenheten vi har känns som hemma men utanför den är jag ständigt lika fascinerad över hur konstigt det känns av att veta att jag faktiskt bor här, i den här jefla staden.

Missförstå mig rätt nu, ångrar fortfarande inte flytten hit, det är det bästa jag gjort i hela mitt liv men förutom det braiga folket som bor här så saknar jag Luleå så jefla mycket. Jag hatar att inte hitta någonstans och inte ens veta vilka affärer som finns här, lokalbussarna är ofårståeliga och jag hittar inte ens till den jävla tandregleringskliniken i Sundsvall xD

Okej, jag måste erkänna att det här utbrottet startade när jag insåg att jag inte kommer att hitta dit, inte ens efter att ha tagit hjälp av hitta.se, för nu hittar jag plötsligt inte busstationen där. Menmen, sätter mitt hopp hos busschaffören eller någon random människa med tandställning på stan.

Aw, jag kanske hinner ändra uppfattning någongång, wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha...^^ Försvinn inte föööör snabbt från härnta:(

Det är nog bara 201-bussarna som stannar där alldeles vid tandregleringshuset. o när du kollar busstiden kommer du märka att det är antingen 201:an eller 10/100-buss till s-vall. Beroende på vilken tid du vill åka då. O den sistnämnda går bara direkt till stationen. Men du hittar nog;) Till höger i ett stort mörkorangerött hus typ^^

2009-09-23 @ 17:42:30
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0