Onsdag

Igår var inte en bra dag.
Det gick bra på morgonen när vi hade clinic och kollade när hästlärarna red, men på vägen därifrån började jag få sjukt ont i huvudet. Ignorerade det och åt lunch, men till slut gick det inte riktigt att ignorera längre så jag ringde och sjukanmälde mig på resultatjobbet. Efter det gick allting bara utför, vi blev indelade i grupper för att baka men jag drog till skolsköterskan istället. Fick en alvedon och gick för att leta upp en mugg att skölja ner med men däckade i en soffa. Yesbox, då får jag såklart feber också. Ligger på en hård äcklig soffa i några timmar tills bussen kommer.

Väl hemma däckade jag i sängen och sov till ungefär 10. Med några små avbrott för att försöka få ner febern, det var exakt likadant som när jag fick åka in till akuten men den här gången visste jag ju vad som skulle hända så direkt när jag började andas fortare slängde jag av mig täcket och öppnade fönstret.
Maois var till baotastor hjälp också, hon fixade panodil och vatten och en blöt handduk <3

Idag är det mycket bättre, men tror att jag fortfarande har lite feber kvar och huvudvärken kommer och går så jag sjukanmälde mig för säkerhetsskull. Så idag blir det verkligen bara att chilla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0