Onsdag

Blä, denna dag har också varit riktigt sugig.

På hästkunskapen idag skulle vi lämna in ett grupparbete, min del var klar i tid för första deadlinen men det är ju lite svårt att lämna in utan resten av arbetet så jag har pysslat på med framsida och sånt och fixat ihop allas delar nu idag, slet som fasiken med det innan lektionen för att kunna lämna in det på lektionen, men då hade vi inte tänkt på att lägga in bilder och sånt så vi satt och grejade lite med det på lektionen och medans de andra gick på lunch satt jag kvar i typ en timme och fixade ihop allt igen.

Det var min sista lektion för dagen så jag gick till hästlärarna och hörde om det fanns något att göra i stallet och en av de halta hästarna behövde en promenad så me und Samiron tog en promenix. Det skulle visa sig att det var dagens dåligaste beslut. Efter en stund visade det sig att den största hästen i stallet som brukar vara så stabil inte tycker om att gå i skogen när det blåser, för att göra en lång historia kort så är min fot ajaj just nu. Självklart så missar han stålhättan och trampar mig mitt på foten istället för tårna där det försjuttsiken är meningen att dom ska pricka.

Försökte gå vidare efter det men tvingades halta tillbaka i sengångar fart, tog mig in till stallet, hittade stallchefen, svor litegrann och det slutade med att han fixade ut hästen und me haltade tillbaka till omklädningsrummet, försökte spola foten i kallvatten men för en gångs skull är det bara varmvatten som funkar. Tog cirka hundra år att få på sig socka och sko så jag satte mig helt enkelt i omklädningsrummet tills bussen gick och jag var tvungen att röra på mig.

Nu är det ännu mera ajaj efter att ha promenixat till affären en sväng med Jimmie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0