Tandläkarupdate

Nu får ni den förhoppningsvis sista tandläkareupdaten!

Jag har bestämt mig för att tacka nej till behandlingen.
Förra fredagen var jag hos tandregleringen igen för vad jag trodde var ytterligare ett infomöte, men väl där så berättade dom i princip ingenting och helt plötsligt var min mun full med rosa klet för att ta tandavtryck. Dom hade väl förmodligen missuppfattat och trodde att jag redan hade bestämt mig för att genomgå behandlingen.

Jag har velat fram och tillbaka rätt länge nu och hade nästan bestämt mig för att göra det, men när jag låg där med rosa klet all over the place och tandläkaren berättade att jag måste dra ut tänder, hur mycket de kommer flytta fram underkäken, att mitt ansikte kommer bli längre och behandligen totalt blir cirka 3 år så kändes det bara fel.

Jag är van vid mitt överbett och konstiga tänder och har aldrig ens blivit retad för det trots att det är så extremt. Det är liksom inte det första folk tänker på när dom ser mig och det är ingenting jag tänkte särskilt mycket på heller innan allt det här med att bestämma sig dök upp. Det finns såklart negativa saker med det också, tex så ligger mina framtänder och skaver på läppen och undertänderna skaver konstant mot gommen, men eftersom att jag alltid har haft så, så har det blivit gropar där så det blir knappt sår eller liknande längre.

Och en operation skulle förändra hela mitt utseende. Tänk er att frivilligt förändra erat utseende till det sämre, förlåt att jag låter så sjukt fåfäng nu men det tog lång tid att må bra över utseendet jag har idag, varför ändra på det och riskera att förlora självkänslan som trots allt kom efter många års grubbel.

Nej, det känns helt enkelt inte värt det! Och allt efterarbete efter operationen und shit. Jag vill vara fri att resa vars jag vill, när jag vill. Och inte behöva hindras av en tandställning som måste dras åt eller en operation som gör en "handikappad" i flera månader.

Och som pricken över i:et fick jag ett samtal i veckan om att de tandavtryck som gjordes förra fredagen har gått sönder i labbet. Är det bara jag som ser det som ett tecken? ;D

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ödet!^^ Nu när jag läste detta förstår jag att du gör helt rätt val. Du är så bra som du är!

2009-10-30 @ 01:31:20
URL: http://elrl.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är ödet!^^ Nu när jag läste detta förstår jag att du gör helt rätt val. Du är så bra som du är!

2009-10-30 @ 01:34:00
URL: http://elrl.blogg.se/
Postat av: jens

Jag tycker inte du ska genomgå en sådan behandling om det förändrar ditt utseende på de där sättet ;<

2009-11-01 @ 01:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0