Onsdag

Igår var jag på introkurs för nya jobbet!
Jimmie som redan jobbar där följde med och fick guida mig igenom programen som de använder och såna grejer. Fick även med lite hemläxa med tillhörande läxförhör dagen efter (idag alltså) som vid första anblicken kändes menat att faila. En helt bunt med papper med priser i detalj och mobiltelefoner und shit.

Då måste det räknas in att vi skulle på halloween fest på kvällen.

Inte den bästa kombinationen kan man tycka men det funkade faktiskt. Slängde på mig outfiten, smetade på smink för första gången på evigheter, dissade den totalt galna peruken och satte mig i soffan och läääääste. Tills Jimmie kom och skruvade ut glödlampan xD Haha, vi har några smärre lampproblem hemma atm.
Och en galen kattunge.


Men hursomhelst så tog vi oss iväg till festen som egentligen var en klassfest men me, samme, mao och menos fick också komma. Det var lite läskigt där.



Idag var det alltså läxförhörsdags. Vaknade klockan 8 och hävde i mig en massa vatten för att inte vara bakis vid nästa uppvaknande och det lyckades tydligen. Vid 11 hittade jag posten och såg att Jimmie skulle hämta något på Hellstrands så vi traskade dit.

På väg ut från affären.

Jimmie börjar riva upp ett stort vadderat kuvert, tänk ett lyckligt barn på julafton.
Jimmie: Suckar uppgivet och drar ut en massa roooooosa fluff; Jag tror det är till dig.

Haha, det var Jimmies mormor som hade skickat en baotasöt rosa mössa med öronlappar och toffsar + en rosa stor gosig sjal till mig :D Me happy är allting jag behöver säga.

Me inte lika Happy över att gå långt långt bort för att fortsätta introkursen. Kom dit vid 10 i 1, för tidig, upptäcker att ciggaretterna fortfarande ligger hemma i hallen, knackar på bara för att se snubben ta på sig ytterkläderna, han ska iväg och under tidens ska jag kolla mobiltelefoner på olika hemsidor.
Efter 1 och en halv timme kommer han tillbaka, vi kör läxförhöret, bestämmer nästa möte och avslutar.

Förstår ni att jag kommer drömma mardrömmar om mobiltelefoner inatt?


Nu har vi iallfall precis kommit hem från bibblogrejset.
Jimmie och Emma spelade en Opeth låt och dom ägde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0