Jämtön

Onsdag

Några timmar innan vi for fick vi reda på att Alfons skulle bli våran kissemiss och att vi fick hämta henne samma dag om vi ville. Då kändes det lite hårt att säga tyvärr, det får bli på måndag istället och sedan sätta sig på en buss i över 8 timmar. Bussresan gick hyfsat, vi hade dock glömt att köpa något ätbart så när vi väl kom fram sprang vi typ upp till Max och kastade i oss lite mat. Vi var framme i Luleå vid halv 11 och vi kom till Jämtön vid 12. På natten alltså xD


Grejen var ju att vi skulle överraska mamma som trodde att vi skulle komma torsdagkväll. Så jag plingade på dörren så att hon skulle vakna sedan traskade vi in och såg hennes chockade min, det tog flera minuter innan hon fattade att det var på riktigt och inte bara en dröm.
Så det blev lite mysprat vid köksbordet innan vi gick och lade oss i mitt lilla gula rum med blommlampa ^^


Torsdag

På torsdagen drog vi en runda på Storheden med mamma och lillebror. Det blev en heldag med en massa springandes i olika affärer. Jag tror nästan att vi var längst inne på leksaksaffären xD Haha, där köpte Jimmie lite grejs och så köpte vi en present åt lillebror. Men den bästa affären visade sig vara Överskottsbolaget, där hittade vi båda braaaa grejer! Jag köpte en billiga(!) ridgrejer; ridhvantar, shortchaps och ett spö :D

Efter allt handlande drog vi hem och vilade/lagade smörgåstårta/åt som fasiken.

Fredag

På fredagen tänkte vi låtsasfira min födelsedag eftersom att jag inte är där den 19 oktober då min riktiga är. Så de kom upp med bullar och saft till me und Jimmie och sjöng födelsedagssånger. Haha, fast det blev inte riktigt som det brukar, de brukar vanligtvis komma och väcka mig så men den här gången tvingade Jimmie upp mig vid 9 och då hade päronen inte ens klivit upp än. Så jag fick gå och lägga mig igen och vänta på att de skulle komma upp xD

Vi tänkte åka in till Råneå och hälsa på lite folk men efter en massa smörgåstårta och sovandes så skippade vi det, vi får helt enkelt ta det nästa gång istället.

Lördag

På lördagen var det dags för släktkalas! Men innan allt ppl kom så lekte vi med pilbågen, luftgeväret, softet och piskan. Haha, det låter sjukt våldsamt men var baotaroligt :D De från mamma släkt kom först och hade med sig världens största och fluffigaste hund typ. Det vara bara en valp så Zibbe var boss och skulle läxa upp honom. Det slutade med att det låg en stooor hårtuss på gräsmattan som Lillzibbe slet lös. Ja gud ändå.

Moa, min lillkusin, var såklart där och hon hade gjort armband så me und Jimmie fick varsitt och sedan skulle Jimmie visa att han också kunde så han gjorde ett åt mig <3

Vid 3 började de från pappas sida droppa in också så det blev en massa fika denna dag. Det var asnice att träffa alla igen även fast det inte var så många som kom pga sjukdom. Men det var ju bra att Jimmie fick en mjukstart iallafall i släktträffandet ;)

Behöver jag säga att vi gick och la oss tidigt?

Söndag

På söndagen var det dags för ännu en 8 timmars bussfärd så vi förberedde oss med en baotafrukost! Haha, sjukt gott och trevligt helt enkelt. Själva bussresan var sleeeek men det var skönt att vara hemma igen.


Vi har såklart hunnit med en massa annat också men orkar inte dra i detalj xD Något av det mysigaste var iallfall promenaderna ner till hamnen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0