Nordvik!

kl 07.55 gick bussen från busstationen så jag pallrade mig upp där vid 7 nångång, är verkligen inte van att ta mig upp så tidigt, har alltid sovmorgon till typ 2 annars när det är skola, förutom på onsdagar btw så jag faktiskt kliver upp 7 ^^
Menmen, tog mig iaf till busstationen och insåg att jag inte visste vilken buss det var jag skulle ta, men det löste sig, gick till den hållplattsen där det stod mest folk och frågade om den bussen gick till nordvik och såklart gjorde den det ;)

Väl framme så fick vi bullar och saft, (det var studiebesöksdag för 8orna också) sen fick vi sitta i ridhuset (som ser ut som ett baotastort växthus!) och lyssna när massa lärare snackade tills det var dags för en guidad tur till alla inriktningar. Våran guide var lite smått förvirrad och gick till fel ställen men det funkade iaf. Sedan bjöd dom på lunch, trodde det skulle vara i klass med gransmaten men tji fick jag, kommer verkligen att sakna gransmaten!

Efter lunchen gick jag på riduppvisningen och stannade där tills bussen gick, pratade lite med hästlärarna och fick veta att dom som red just nu är från klassen jag ska gå i så jag fick en liten pratstund med folk från min blivande klass också, dom verkar supertrevliga ^^

Well, det enda negativa är väl att jag blev grovt förolämpad hela dan! Haha, alla jag snackade med trodde att jag också gick i 8an och blev sjukt förvånade när dom insåg att jag faktiskt var äldre än dom själva. Speciellt snubbarna nere vid rökrutan, dom gick i 2an och blev helt förkrossade när jag var äldre än dom.
(Aw, Emma, det är fortfarande bara du som inser att jag ser ut att vara 18 ;D  )

På bussturen hem var det en liiiiten snubbe som kom fram och snackade, han var född 94 och trodde att jag var yngre än honom! Vi fick btw byta buss nånstans ute i ingenstans och stå och vänta där på bussen till härnösand i hundra år så när jag väl tog mig hem var jag en isbit!

Men det ska ändå bli sjukt skoj att börja där, fina hästar och lärarna verkar vara superbra :D

Kommentarer
Postat av: Emma RL

hahaha^^ men gud, ofta en 94:a trodde du var yngre;O det var ju extremt.

2009-05-20 @ 18:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0