Fredag

Klev upp klockan 5 imorse för att mupptanden gjorde ont.
Har knappt sovit på 2 dagar för att den ska vara så muppad.

Så imorse traskade jag iväg till tandläkaren här i härnösand för att göra slut på tandens lidande. Utrustad med en ispåse mot kinden och en helvirrig hjärna som inte fått tillräckligt med sömn var jag beredd att kräva att få tandjäveln utdragen om det inte gick att fixa på något annat sätt. Som tur var fick jag en akuttid på direkten och traskade vidare till röntgen  där dom såg att fyllningen från en tidigare lagning tryckte på nerven.
När dom började borra och shit sen upptäckte dom också att tanden höll på att dö för det hade gått hål i pulpan som skyddar nerven och det var bigtime infektion där inne. Så dom kladdade på lite medicin mot infektionen och fyllde igen det lite halvslarvigt och skickade iväg mig med order om att ringa min riktiga tandläkare så fort jag kom hem för den tanden ska tydligen rotfyllas.

Kom hem kring 8 och däckade av bedövningsmedlet, sov till 11 då jimmie väckte mig för att det var dags för lunch. Det gick rätt bra att äta iaf, förutom att det gör sjukt ont att gapa så får ta minituggor istället ^^

Nu ska jag försöka göra lite läxor igen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0