Update

Har börjat läsa en utav biografierna nu.

"Tid är allt jag har" av Sunny Jacobs

Det är berättelsen om hennes liv helt enkelt, inte helt otippat kanske med tanke på att det är en biografi ;) Hon skriver om de sjutton år hon satt i fängelse oskyldigt dömd för polismord. Fem av de åren satt hon i dödscell då hon blivit dömd till att avrättas i elektriska stolen, den enda kvinnan i Florida som fått den domen.

Seriöst? Tänk att bli dömd till döden när man är oskyldig och hon blev inte friad ens när den riktiga mördaren erkände! Hon hade hyfsat tur iallfall, hennes man, även han oskyldig, avrättades 2 år innan Sunny själv frikändes.

Aw, allt blir så personligt för mig när jag fastnar för en bok, kommer vara baotadepp i flera veckor efter den här, eller tills jag hittar en annan bok som berör lika mycket xD Ni anar inte hur många gånger jag legat och lipat till en bok eller skrattat mig halvt fördärvad. Ibland efter en riktigt depp bok läsvägrar jag helt enkelt, inga böcker på några veckor tills det har lagt sig och sedan är det bara komiska feelgood romaner som gäller i några veckor och efter deeet kanske jag kan läsa en seriös bok igen. Gushgosh, vad krångligt allt är ;D

Hursomhelst så ska jag försöka läsa ut den här ikväll så att i morgon kan bli en riktig städdag. Mina päron kommer kring 5 nångång så då ska det vara kirrat. Men jag är ledig imorgon så det blir att ställa väckarklockan på 11 och dra på sig städpaltorna. Har snott en av Jimmies tshirtar, den är blå och luktar honom så jag har den och minishortsen som städoutfit :D + ett par flipflops såklart. I det här läget är det en säkerhetsrisk att gå utan skor inomhus.

Kommentarer
Postat av: Emma RL

indeed, man börjar nästan tro att böckerna är ens eget liv;o

2009-07-27 @ 21:14:09
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0