Onsdag

Klev upp tidigt idag försjuttsingen :D Kring halv 11 pallrade sig Jimmie upp, då vaknade jag sakta till liv och läste litegrann.

Nu har jag börjat på en bok där en snubbe från skottland inte pallar sitt inrutade liv längre och bestämmer sig för att åka till Alaska och leva i vildmarken ett år ensam. Han möts av sjukt mycket motgångar; när han väl tar sig till alaska härjar skogsbränder och stugan han skulle leva i är nedbränd. Då bestämmer han sig för att bygga en ny stuga helt ensam trots att han inte har någon som helst kunskap om det. Så han får låna verktyg och får råd av några alaskabor och drar iväg ensam ut i vildmarken för att bygga den här stugan. Det läskiga är att det är sickt mycket björnar och andra vilda djur där!

En sjukt intressant bok faktiskt, har inte hunnit så långt än men ser fram emot att läsa resten. Dock så tror jag att jag har sett en dokumentär om samma snubbe men.. Spännande iallfall ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0