Måndag

Idag hade vi APU, min grupp var i ladgården. Det var helt sjukt roligt! Jag, emma och madde började dagen med att klippa får. Dom såg helt bedrövliga ut när dom stod på klippbordet och rakmaskinen såg så hiskeligt stor ut. Men när vi väl var klara så var dom ybersöta. Fast klippningen var svår, ullen är ju så sjukt tjock! Och man ville ju inte cutta dom heller ><
Efter rasten så gick vi över till kossadelen. Där fick vi fösa ut kalvarna i gången och mocka deras box. Det var ungefär som att mocka åt en häst, men sen gick vi över till ko avdelningen och det var helt sjukt! Roligt men så jävla läskigt. Där går det ut på att skrapa skit ner i en ränna. Och när jag står där som bäst och skrapar så är det något som rycker tag i mig. Då är det en ko som fått tag i mina byxor och börjat suga på dom! Jag har inte haft så roligt på länge. Det slutade med att jag satt fast vi den där kossan, den vägrade släppa. När jag väl fick bort den så sög den tag på något annat ställe och höll sig fast där till alla var färdiga och kunde gå ut därifrån.

Det var den roliga delen av dagen. Efter lunch var det dags för Växt och djurliv i 3 timmar. Det är ganska intressant faktiskt, men 3 timmars lektion är olidligt. Hela eftermiddagen var när jag tänker efter helt mupp. Vi var ute på betet också och kollade vilka blommor som fanns och vilka som djuren tyckte om mest. Där svalde jag ett dumt muppat knott! Det blev inte bättre när vi kom in och fick kolla i mikroskopen heller. I det rummet hade det bosatt sig 2 getingar så det slutade med att vi retirerade till det andra klassrummet.

Efter skolan blev det iallafall roligare, då hade vi sköthäst. Alf är så söt och så fick vi fixa Sessan också :) Middagen var baotagod och efter den hängde jag med Mimmi och snackade massor, spelade lite basket och hängde med på hennes konditionstest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0