Biaffra

Jag har haft ordet "Biaffra" på hjärnan hela dagen. Men vad sjuttsingen var det jag skulle skriva egentligen? Holia, kommer du ihåg det? När det blev fel i smset, shit pommes vad vi skrattade <3

I veckan slutade jag skolan på tisdag. Sedan hade jag helt enkelt inga fler lektioner resten av dagarna. Det har sina fördelar med att redan ha betyg i de flesta ämnene. Så i tisdags liftade jag till luleå med Tobbe och sedan tog jag bussen till Jämtön. Det är sjukt skönt att vara hemma. Ibland finns det dock inte så fruktansvärt mycket att göra. Det är inte som att man kan ta en promenix in till stan eller så. Men jag har iallafall börjat bygga på en fågelholk. Det fördriver tid och blir mys för fåglarna sen :)

Igår så övningskörde jag för första gången. Ingenting avancerat eller så. Vi for ner till hamnen och så fick jag öva på att starta, gasa och bromsa. Kopplingen var lite knepig men efter några försöka kunde jag rulla iväg utan att få motorstopp. Och efter ännu en stund hoppade inte bilen till längre vid släpp av kopplingen så vi slapp bestående nackskador. Det var sjukt kul!

Förövrigt så har vi börjat köra traktor på skolan nu. På grans så har vi en obligatorisk kurs som heter basmaskin. Den går i princip ut på att vi ska ta traktorkortet innan vi börjar andra året. Min traktor har jag döpt till Bertil, den är liten och svårkontrollerad men jag älskar den! Och nu har jag kommit på alla knep så han är baotalätt att köra :D

Till helgen är det kalas som gäller igen. Den här gången är det jag och lillebror som fyller år. Lillebror fyller år på lördag och jag fyller år nästa vecka på söndag. I helgen är det alltså ett ihopslaget släktkalas så vi slipper baka flera gånger ;p
På min födelsedag vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Borde man göra något speciellt när man fyller 18? Kom med förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0