Ormbergsmilen.

I Söndags sov darlo hos mig så det första jag såg när jag öppnade ögonen på måndagsmorgonen var darlo <3
Det blev en pepp start på dagen, och med tanke på att det var dags för ormbergsmilen så är det bra att vara pepp.

Den här gången sprang jag inte på tid så det var inte start förens 9, vilket var chillebiff ^^
Nytt för i år var att pappa skulle springa med mig :)
Vi gick första kilometern i rask takt som uppvärmning och sedan så joggade vi resten :D Det var så jävla härligt att jag klarade det den här gången. Tiden blev 1 timme och 15 min. 15 min saktare än förra året, men med tanke på att jag inte har tränar regelbundet någonting så är jag baotanöjd :D Och pappa fick självklart samma tid, han sprang ju inte för sig själv, utan med mig som support :) Jag vet inte vad du har för erfarenheter av det darlo, men när ens förälder är med för att stötta en så är det en självklarhet att man anpassar tempot till varandra :p oavsett hur bra kondis man har :p

Efter milen drog jag hem och duschade och käkade lunch, sedan var det dags för stan med mamma :D
Vi rantade runt hela dagen och till slut så hade vi hittat allt vi var ute efter :)
  • Ridbyxor. Gråa, stl 164, superbilliga :D haha, nämen 299 kronor.
  • Ridstövlar. Allruond. Superbilliga :D 399 kronor. fast dom bjöd mamma på ;p
  • Ridhandskar.
  • Hovborste. KNALLBLÅ :D
  • Hårfärg.
  • Snoddar.
  • Och så handlade vi mat på Maxi ^^
Vi kom hem där vid halv 5, jag gjorde gjorde egna grönsaksbiffar för första gången :D och så käkade vi pommes och bearnesesås :D Jag trodde att jag skulle hinna sova lite innan nästa event men icke.
Efter en kvarts sömn väckte mamma mig och sa att vi strax skulle fara, det var dags för Vårruset, det loppet sprang jag dock inte, det var 5 km och sån oerhörd trängsel så det gick absolut inte att ta sig fram springande om man inte startade i första klungan. Men det var roligt att umgås med mamma :)

Menmen, idag, tisdag, får jag ju ta konsekvenserna av två lopp på en dag.
Jag har problem med knäna sen tidigare och inatt har de värkt som fan,
plus att jag får så sjukt ont i fotlederna när jag joggar så de har också värkt som fan.
så jag är däckad idag efter en natt av noll sömn. Varje gång jag försökte vända mig så gjorde det så jävla ont.
Så nu är jag sjukanmäld, forhoppningsvis blir det skola imorn iaf ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0