Julafton

Min julafton firades tillsammans med darlo :) Det var mys att bara vara vi två men nästa jul hoppas jag det blir att fira med familjen. Det kändes lite skumt att vakna upp på morgonen och inte gå på morgonpromenad och äta julfrukost med sina egna föräldrar. För mig är julen en tid när man ska passa på att umgås med sin familj, det spelar nog ingen roll hur gammal jag blir. Jag kommer alltid att vilja fira julen tillsammans med mamma, pappa och lillebror :) Nuförtiden ligger även darlo på listan med folk som jag vill fira julen med så jag hoppas han kommer över sitt julhat så vi kan vara i torpet nästa år ;D

Där vid 2 for darlos päron iväg till boden så då började våran julafton :) Vi satt och myste i soffan och såg på Sinbad. Tänk att tecknade filmer kan vara så bra! På bordet dukade vi fram julmust och after eight. Där vid 3 någongång började jag lite smått med maten och darlo fixade lite disk och sånt där. Efter ett tag fick darlo gå och sätta sig i vardagsrummet igen för jag tänkte överraska honom med findukning och mat :) Så det blev fetaostlasagne, västerbottenpaj och tomatomelett och allting blev helt lyckat och baotagott! :D

Efter middagen öppnade vi julklappar. JAG FICK EN IPOD AV DARLO! OCH DEN ÄR SUPERGRÖN OCH SUPERLITEN :D Haha, den var precis min stil så nu är jag baotaglad :)
Av mamma och pappa fick jag: Ridhjälm, täckbyxor att rida i, 2 böcker, lotion,två och läppcerat från Olive serien som lukar baotagott :) , och massa sockar som jag verkligen behövde! <3
Av några avlägsna släktingar fick jag pengar och trisslotter, totalsumman blev 1100 kronor från alla möjliga släktingar :D
Av Nina fick jag en kartong med lite allt möjligt, bla en stickbok så nu ska jag försöka mig på att sticka något lite mer komplicerat än en halsduk.
Jajustja, av darlo fick jag en reflex också som är baotasöt, det är en myra :) Nu har jag säkert glömt nån julklapp men det löser sig nog ^^

Efter julklappsöppnandet for jag till stallet och släppte in hästen, sedan for vi till mina släktingar här på porsön och fikade. Där var mamma och pappa + massa släktingar <3

Jul med darlo är kul <3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0